2013-01-01

buddhista fénytan

A mellettem álló szerzetessrácnak mutattam egy fotót a fényképezőm kijelzőjén, amin az általa jól ismert, mindig nyüzsgő Shwedagon Pagoda látszólag üresen állt. Ezzel pedig nagyobb meglepetést okoztam neki, mintha fejből idéztem volna Buddha tanításait. Aztán elárultam neki a titok nyitját is, vagyis, hogy a felvétel hosszú záridővel készült (sötétített üvegen keresztül), így aztán minden járókelő elmosódott rajta (feltéve, hogy nem álltak mozdulatlanul az alatt a két perc alatt), és csak az épület lett éles a képen - meg a sok Buddha-szobor.


Ha már az optikai illúziók kerültek terítékre, a szerzetes elmondta, hogy a pagoda tetején található 76-karátos gyémánt úgy töri meg a rávetülő fényt, hogy a szivárvány hét különböző színét hét különböző helyre szórja szét a pagoda területén belül. Persze ezek a tuti helyek csak kevesek által ismertek, de ő szívesen megmutatja nekem őket. Úgyhogy, követve őt, hamarosan a szent hely legbanálisabb zugaiban találtam magamat, ahol a szerzetes útmutatásai alapján mindig arra a csempére álltam, amelyikre mutatott, majd úgy hajoltam, ahogy kérte, míg egyszer csak fel nem csillant egy újabb színű fénysugár ugyanabból a csúcsgyémántból. Valahogy így:


2 hozzászólás:

Névtelen írta...

apááám, ez nagyon jóóó! Nekem ez anno kimaradt. De ez a paya Rangoonban van. Te meg már az előző írás szerint felértél Mandalayba, nem?
m.

Szaller írta...

Sőt, már haza is értem! ;-)

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy eltérjen az időrendtől... (és a drámai hatás fokozása érdekében néha még túlzásokba is esik).

Megjegyzés küldése